پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250807
طلاي سياه براي پنجمين هفته صعود کرد/ نفت برنت ۷۶ دلاري شد
تاریخ انتشار : 1400/04/05 09:41:11
نمایش : 1273
قيمت نفت روز جمعه به بالاترين حد از اکتبر سال ۲۰۱۸ تاکنون صعود کرد و هر دو شاخص تحت تاثير انتظارات براي فراتر رفتن رشد تقاضا از عرضه، براي پنجمين هفته متوالي افزايش پيدا کردند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بهاي معاملات نفت برنت با ۶۲ سنت معادل ۰.۸ درصد افزايش، در ۷۶ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه بسته شد.

بهاي معاملات وست تگزاس اينترمديت آمريکا با ۷۵ سنت معادل يک درصد افزايش، به ۷۴ دلار و پنج سنت در هر بشکه رسيد. اين بالاترين قيمت نهايي هر دو شاخص از اکتبر سال ۲۰۱۸ بود و بيش از سه درصد رشد هفتگي را براي هر دو قرارداد نشان داد.

ادوارد مويا، تحليلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در اين باره گفت: قيمت نفت تحت تاثير بهبود دورنماي تقاضا و انتظارات براي محدود ماندن عرضه و تصويب افزايش اندک توليد اوپک پلاس در نشست اول ژوييه وزيران اين گروه، صعود کرد.
 
همه چشمها به نشست اول ژوئيه اوپک و متحدانش دوخته شده است که قرار است طي آن وزيران نفت اين گروه درباره تسهيل بيشتر محدوديت عرضه بحث کنند. بسياري از تحليلگران انتظار دارند اوپک با افزايش توليد بين ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه در روز در اوت موافقت کند که همچنان کمبود جهاني عرضه نسبت به تقاضا را برطرف نمي‌کند. وزيران اوپک پلاس پيش از اين با بازگرداندن ۲.۱ ميليون بشکه در روز توليد نفت در فاصله ماه مه تا ژوييه موافقت کرده بودند.
 
استفن برنوک، کارگزار نفت شرکت پي وي ام گفت: با توجه به دورنماي مثبت تقاضا، اوپک پلاس فضاي گسترده اي براي افزايش عرضه بدون تحت تاثير گذاشتن بر روند کاهش ذخاير نفت دارد.
 
در بخش عرضه، عوامل مهمي که اوپک پلاس بايد در نظر خواهد بگيرد، رشد قوي تقاضا در آمريکا، اروپا و چين است که با توزيع واکسن کوويد ۱۹ و بازگشايي اقتصادها تقويت شده و رشد موارد ابتلا به کوويد ۱۹ و موجهاي شيوع همه گيري در مناطق ديگر را جبران کرده است.
 
در اين بين، چشم انداز رفع تحريمهاي آمريکا عليه ايران و بازگشت نفت ايران به بازار در آينده نزديک ضعيف شده است. يک مقام آمريکايي به اختلافات جدي در خصوص مسائل مختلف مربوط به پايندي ايران به توافق هسته اي سال ۲۰۱۵ اشاره کرده است.
 
بر اساس گزارش رويترز، گزارش شرکت خدمات انرژي بيکرهيوز نشان داد شمار دکلهاي حفاري نفت آمريکا هفته گذشته يک حلقه کاهش يافت و به ۳۷۲ حلقه رسيد. با وجود اين کاهش اندک، شمار دکلهاي حفاري نفت در ژوئن ۱۳ حلقه افزايش يافت که دهمين رشد ماهانه متوالي بود و در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به ميزان ۴۸ حلقه افزايش داشت.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html